2014. jan. 21.

Lauren Oliver - Mielőtt elmegyek

Tartalom:Mi lenne, ha csak egy napod volna hátra? Mit tennél? Kit csókolnál meg? És mire lennél hajlandó azért, hogy megmentsd a saját életedet? Samantha Kingstonnak mindene megvan: övé a világ legjobb pasija, a három legtutibb barátnő, valamint egy igazán kitüntetett helyzet a Thomas Jefferson Gimiben – a menza legjobb asztalától kezdve a legideálisabb parkolóhelyig. Február 12. péntek csak egy újabb napnak ígérkezik irigylésre méltó életében. De végül kiderül, hogy a legutolsó. Aztán kap egy második esélyt. Tulajdonképpen összesen hét esélyt kap. Egy elvarázsolt héten keresztül mindennap újraélheti élete utolsó napját, és kibogozhatja a halála köré fonódott rejtélyeket. Közben arra is rájön, mekkora a valódi értéke mindannak, amit elveszíthet.

Én imádtam ezt a könyvet! Szerintem teljesen valósághű az a bizonyos társadalmi ranglétra az egész könyvben, ami érdekessé teszi a sztorit, elvégre most nem egy elnyomott, visszahúzódód népszerűtlen ember szemszögéből láthatjuk a dolgokat, akit mindenki utál. De persze a főszereplő, Sam életében is érkezik olyan nap, mikor úgy érzi, semminek nincs következménye, ezért összeveszik másokkal, új szerelmeket szövöget, kikezd a tanárával és olyan dolgokat csinál, amiket máskor nem tenne meg. De tudja, hogy holnap minden kezdődik elölről, ugyanis újraéli péntek 13-át. Minden nap máshogy viselkedik, másképp próbál értelmet verni az életébe, hogy mi is történt vele, hogy nem hal meg, de mégis többször is átéli a végzetes autóbalesetüket. Szerintem szívszorító és nagyon érdekes részek vannak benne, letehetetlen, én nagyon gyorsan kiolvastam ^^  Sam a könyv végére rájön, milyen sokat veszíthet el, a végén elbúcsúzik a családjától, mikor megtudja, hogyan szállhat ki az ördögi körből- de mégis úgy tesz, mintha minden normális lenne. Elmondja a szeretteinek, hogy vigyázzanak magukra, és hogy szereti őket, legfőképpen barátnőit, Lindsayt, Elodyt (haha), Allyt és újonnan felismert szerelmét, Kentet és persze családját. Szerintem olyan szomorú az a rész, hogy elmélkedik, milyen lesz például a kishúgának nélküle, milyen felnőtt válik majd belőle, emlékezni fog-e a nővérére is hogyan és ahogy felfogja, hogy lassan itt az idő és a végén már megtanul nem félni a haláltól és rájön arra is, hogy nem a célja, hogy a saját életét mentse meg.
10/9

Természetesen most is készítettem képeket a szereplőkről xd