2014. jan. 19.

Leiner Laura - Bábel

BábelTartalom:Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül… Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért.

Mielőtt őrülten elkezdenétek kattingatni kifele, leszögezném, hogy nem vagyok rajongója az írónőnek, egyáltalán (bár követ twitteren, áháháhá), de ez a könyve azért nem rossz. Sokkal jobb mint a híres eszjégé, aminek ugyan kemény két és fél sablonkötetét olvastam, de hagyjuk is. Alapjába véve Laura remek humorral rendelkezik, de nem egy marha nagy korszakalkotó írónő szerintem. Távolról sem annyira, hogy most mindenki ennyinél leragadjon és paff. Közhely, tucat, semmi maradandó szerintem. Bár a hangneme remek és aranyos, még a könyvekben lévő helyesírási hibák ellenére is (amire  a húgom hívta fel a figyelmet xd).

A szereplőktől majdnem mindtől a falat kapargattam személy szerint, főleg Napsitól és Szaszától, egyszerűen unszimpatikusak voltak, de nagyon. Aztán. A karakterek nevei megint csak sokat rontanak az egészen szerintem, mert nagyon irritálóak. Még a főszereplőé is, akinek a személyiségét mondjuk kifejezetten szerettem, ami ritkaság, de legalább nem egy "egyszerű, átlagos unalmas lány" jellemmel lett megáldva. Ami az egészet agyoncsapta [spoiler következik] az Zsófi és Szasza kapcsolata. Én agyérgörcsöt kapok ettől a rengeteg barátok voltak és aztán az egyik többet érzett majd nagy valószínűséggel összejönnek sablontól. Minek kellett ilyennel elrontani a sztorit? Ha Kolossal összejött volna, az szerintem érdekesebb lett volna, sőt, ha mondjuk még így Petrával harcoltak volna. Az említett srác karakterét imádtam a legjobban mert nagyon nagyon reális volt, mégis imádható és rengeteget mosolyogtam rajta :) Na az ilyen szálakon túl kellene lépni az írónőnek szerintem, mert rém tucat és nagyon unalmas. Meg hogy van egy tökéletes külsejű, ostoba lány, akit mindenki nyálcsorgatva bámul, de tényleg a világon mindenki és mindent megkap, név szerint napsi, hát szintén hagyjuk. Hipó karakterét nagyon bírtam mert végre valami egyedi, ilyen szereplővel még nem találkoztam egy könyvben sem :) És Abdul sem volt kifejezetten rossz..vagyis de. Róla annyira nincs véleményem, unalmas volt.
Ami tetszett a könyvben, hogy nagyon közvetlen és nagyon humoros, valamint nagyon kedvem támadt elmenni fesztiválozni, egy jó társasággal. Szóval ez számomra pozitív, mindenképpen, teljesen eltudtam képzelni, hogy egy fesztivál pontosan ilyen. 
Mivel imádom megszemélyesíteni a könyvbeli szereplőket akár saját rajzzal is, de ehhez most nem volt kedvem, csináltam egy kis összevágást, szerintem hogy néznének ki a szereplők.
Szóval olyan 10/6.5